ေတးထပ္ ရိုးရိုး စပ္နည္းမ်ားကုိ နည္းနာမ်ားကုိ ဆက္ေလ့လာပါ။
၁) စေလဆရာႀကီး ဦးပုည ေရးသား စီမံအပ္ေသာ ရုိးရုိးေတးထပ္စပ္နည္း
ပ႒မအခံ အအုပ္ -၆-ပုိဒ္ ....
၁= ေတးထပ္စာ “ဥာဏ္ဆ“လုိ႔၊
၂= “ႀကံၾက “ ေတာ့ စပ္ “ပုံ“၊
၃= ဆယ့္ရွစ္ပိုဒ္ေတြ႔ “ႀကဳံ“လွ်င္၊
၄= အားလုံး “စုံ“ ၿပီ (ၿမဲ)။ (အာဒိ၀စနံ ၄-ပုိဒ္ခံျခင္း)
၅= အစက“ေျခာက္လုံးတယ္“ကြယ္၊
၆= “ေနာက္ဆုံး၀ယ္“ ခုႏွစ္ႏွင့္ (ဘဲ)။ (အမွန္-၂-ပုိဒ္ခံျခင္း)
ဒုတိယ အခံ အအုပ္ -၆-ပုိဒ္ ....
၇= အ-အာႏွင့္ “ဤသဒၵါ“ကုိ၊
၈= “တည္ရာမွာ“ မွတ္ “စြဲ“၊ (အမွန္ ႏွစ္ပုိဒ္ တက္ျခင္း)
၉= အဓိပၸါယ္ဘယ္ မ “လြဲ“ ေစႏွင့္။
၁၀= ဥာဏ္ခဲလုိ႔ စပ္ (ပါ)။ (ႏွစ္ပုိုဒ္ ခံျခင္း)
၁၁= စကားပုိ- “လြန္မထပ္“ ေစႏွင့္၊
၁၂= “ျပန္ဂဟပ္“ ေကာင္းျမတ္ႏွင့္ (သာ)။ (အမွန္ ၂-ပုိဒ္ အုပ္ျခင္း)
တတိယ အခံအအုပ္ ၆- ပုိဒ္ .....
၁၃= ေတာ္သုံးတဲံ “ထုိကဗ်ာ“၊
၁၄= “လိုတာ“ “ခ်န္မခြ်င္း“ ေစႏွင့္၊
၁၅= “ဥာဏ္သြင္း၍ “အျဖာျဖာ“၊
၁၆= ႏႈိင္းဆ “ခါ (ခါ)“။ (အာဒိ၀စနံ -၄-ပုိဒ္ခံျခင္း)
၁၇= ေတးတက “ျမတ္ေၾကာင္းျဖာ“သည္၊
၁၈= “တတ္ေကာင္း (စြာ)“ သင္ စမ္းကြဲ႕ေလး။ (အမွန္-၂ပုိဒ္ အုပ္ျခင္း။
အထပ္ပါ ေတးထပ္၏ ကာရန္မ်ားႏွင့္ အခံ+အအုပ္မ်ားကုိ သိသာေစရန္ ေဖာ္ျပေပး ထား၍ ေသခ်ာေလလာၾကည့္ က်က္မွတ္ၾကပါ။
သုိ႔ေသာ အထက္ေဖာ္ျပပါအတုိင္း မခြ်တ္မယြင္း မူေသမူရင္းႀကီးထားၿပီး ေနာက္္ဆုံး ေလွနံဓားထစ္ ဆုိဘိသကဲ့သုိ႔ အၿမဲအစြဲ တထစ္က် မမွတ္သားအပ္ေပေသးေခ်။ မိမိး ဥာဏ္စြမ္းရွိသမွ် အလုံးေကာင္း အလုံးယဥ္စသည္မ်ားတုိ႔ႏွင့္ ထပ္နိဳင္ ဟပ္နိဳင္သမွ် စပ္ထပ္၍ ေရးသြားပါက ထိုပ္ထပ္ပင္ ေျပျပစ္ေခ်ာေမာ ၿပီးလွ်င္ သာလြန္ပုိမုိ ကဲေမာက္၍ ေကာင္းေပလိမ့္မည္။
ဆရာႀကီးဦးပုည၏ ေမွ်ာက္ပင့္ ေတးထပ္ကုိ ၾကည့္ပါ။
၁= ၾကက္သေရ တက္ေနလင့္၊
၂= စက္ေငြပြင့္ ေသာ္တာ၊
၃= မ်က္ေရႊပြင့္ ေႏွာ္ဇာလုိ၊
၄= ေမာ္တကာ ေခါင္ဆုံး၊
၅= မန္းနဂရ-နန္းျမလယ္မွာ၊
၆= စန္းလႏွယ္ ႏႈိင္းေထာက္တဲ့ ဘုန္း။
No comments:
Post a Comment