ေလးခ်ဳိးစပ္နည္း (၂)

ေလးခ်ဳိး၏ သေဘာသည္လည္း ေဒြးခ်ဳိးကဲ့သုိ႔ပင္ အခ်ဳိးအစား ေလးခ်ဳိးထား၍ စာလုံးႏွင့္ အပုိဒ္ေရကုိ ပုံေသမထားဘဲ စပ္သြားေလသည္။ ေရွးေရး ေလးခ်ဳိးႀကီးမ်ားမွာယခုေခတ္သမယ ေရးသား ၾက သည့္ ေလးခ်ဳိး မ်ားႏွင့္ မတူဘဲ လကၤာ-ရတုမ်ားကဲ့သုိ႔ ကာရန္ကုိ တလုံးသာခ်ိပ္ၿပီးေနာက္ အခ်ဳိးကုိ မွန္ေအာင္ထား၍ စပ္သြား ေလသည္။ ယခုလာက ေလးခ်ဳိးမွားမွာ အခ်ဳိးကုိ အမွန္ထားၿပီးေနာက္ ပုိဒ္ေရ အကၡရာလုံးေရ ကာရန္တကုိ႔ကုိ ထပ္နိဳင္သမွ် ထပ္ၿပီးလွ်င္ ခံခါနီး အုပ္ခါနီး အပုိဒ္နားတုိ႔၌ (အုိ)ကုိေသာ္လည္းေကာင္း၊ (အုိကြယ္)ကုိေသာ္လည္းေကာင္း၊ စကားဆက္နား၌ (ေၾသာ္)ကုိေသာ္ လည္းေကာင္းး အသီးသီးထား၍ စပ္သြားၾကေလသည္။ စင္စစ္ ယခုေရးသားၾကေသာ ေလးခ်ဳိးမ်ားကုိ (အုိ) (အုိကြယ္)စသည္တုိ႔ အစား (အမယ္ေလး) ဟူေသာစကားကုိသုံး၍ ဇာတ္မင္းသမီး မင္းသားတုိ႔မ်ားသာ သီဆုိပါမူ မုခ် ငိုခ်င္းပင္ ျဖစ္လိမ့္မည္။
ေရွးေရွး ေလးခ်ဳိးမ်ားကုိ မွတ္သားနိဳင္ရန္ ေဖာ္ျပလိုက္သည္.

သူေတာ္ဦးမင္း၏  ကလိယုဂ္ဘြဲ႕ ေလးခ်ဳိး

အမွန္သာ မွားေတာ့တယ္၊ အခါး ခ်ိဳၾကတဲ့ ကာလဥာဏ္။
 ေျမြမူကား ေပ်ာက္၊ ဘာသာေမာက္လုိ႔၊ ထက္ေအာက္ကယ္ ေျပာင္းျပန္။ 
လူမတရားတုိ႔ ေငြစမ်ားမွ၊ စကားသာမွန္ေတာ့တယ္။
 က်မ္းဂန္က ေပစာ၊ လူတကာ-ကဗ်ာေရးလုိ႔၊ ေတးဆုိ ၾကျပန္။

ေငြျဖင့္ ခဲမ၊ တန္းခိုး ျပ၍၊ ႒ာန ကပ္ပါး၊ ႏြားႏွင့္ က်ားလည္း ဆားႏွင့္ ဆင္ျပာ၊
ဤအရာ ပမာ ပုံေဆာင္၊ သူေတာ္ညိဳးလုိ႔ လူဆုိးသာ ေအာင္ေတာ့တယ္၊ တေဘာင္သံမွာ ေျပာင္းျပန္ ကာလ ေခတ္ေပပ။

လူပ႑ိတ္တုိ႔ ေနာက္ဆုံးက်လုိ႔၊ ဗာလ ေရွ႕သြား၊ ေငြစ မ်ား၍၊ 
တရား မညီ၊ တဘိန္းသာ အီေတာ့တယ္ ေရႊနီး ႏွင့္ ခပ္ျပာလုိ။ ၿပိဳင္လွ်င္ ပဏၰာ မဲ့သူတုိ႔ ရႈံးတဲ့ ကာလ။

စေလဆရာႀကီး ဦးပုည ေရးသားေသာ ဆုိ ေမွ်ာက္ပင့္ ေလးခ်ဳိး

ရႈ႕ မ၀နိဳင္ဘု၊ ျပဳသမွ် ေၾကာ့တဲ့သူ။ တုႏႈိင္း-လူ႕တုိင္ စံမရွာႏွင့္၊
သံသရာရွည္ သည္ေနာက္၊ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ သူယဥ္လုိ႔။ 
ဘယ္ေလာက္ေတာင္ လွအုံးမယ္လုိ႔၊ ဆုံးစ မရွိဘူး။ 

ခ်စ္ ေစတႏႈံ နာသလုိ႔၊ ပေစၥကာ မွန္သမွ်၊ စ်န္ၾကြတဲ့ မန္းေကငူ- သူႏွင့္ အသြား။
ဆင္ ပါ၀ါ မဂၤလာေတာ္ ပုသိန္းႏွင့္၊ ဖလ္ရ၀န္ ေရာင္ မပ်ဳိ႕ခင္က၊
ေနာင္ဘုိ႕ရာပါ- ပါေစလုိ႔၊ ဗ်ာဒိပ္ေခြ် စိေႏၲဦးမွာ၊ ဖူးစုိ႔ ႏွစ္ပါး။

မႏၱေလးၿမိဳ႕ အခ်ဳပ္တန္း ဆရာေဘ၏ ေမွ်ာက္ပင့္ ေလးခ်ဳိး

ေရႊပဒုံ ၾကာအခ်ပ္ကုိလ၊ ေလ အဟုန္ လာ၍ ခပ္စဥ္က၊ ကညာနတ္ ထြက္ခဲ့တယ္။
သေႏၶ ဘြားဟာမုိ႕၊ ေရႊသားကုိ ပန္ခ်ီ ျပင္၍ ၊ သည္ခင္ကုိ စုတ္တံႏွင့္ ေရးေသာ္လဲ့၊ ေဆးရ နိဳင္ဘြယ္။

စခန္းေနာ္ လိုရာကြန္႕နိဳင္တဲ့၊ မန္းေပၚမွာ ကုိၾကာညႊန္႕ေသာ္မွ၊ ရြံ႕ပါလိမ့္ သူ႔ နိကာယ္ကုိ၊ ရွိတယ္လုိ႔ ဟုတ္ၿပီးဘူး။ တပါးဟန္ သိၾကားရယ္ မၾကာဖန္ေတာ့၊ ကြာရန္မွာ တူမည္ ေ၀းပါငဲ့။ ဘုိ႕ ကေမ- ခင္ခင္ေလး  မွာ ကြယ္။ ေရွး ကုသိုလ္ ထူး။

စာေရးေတာ္ႀကီး ဦးသာဇံ၏ ဆုိေမွ်ာက္ပင့္ ေလးခ်ဳိး

ေရႊျပည္တန္ မ က ေသးပါတဲ့၊ ေနျခည္လွ်ံ ျမအေသြလုိပ။ အလွ ကေလးရယ္တဲ့- ပုံ႕ပုံ႕ရယ္။
ဖြဲ႕ သကၠရာဇ္- ဆယ့္တႏွစ္ ဇာတာေနက၊ ကညာေမ တျဖစ္ကူးခဲ့ေတာ့၊ နံ႕သာေရ အႏွစ္လူးတယ္၊ ဖူးထြက္ထြက္ကယ္။ 

သာဂီမွာ ပဏၰာရပါဘိ၊ ကာလီဒါ ဆရာျပပါတဲ့၊ စာအရ က်မ္းႏွင့္ကြယ္၊ တယ္-ထက္တဲ့ ခင္ေလး။
ေမွးစက္ ရႊင္ရႊင္၊ ေမြးညက္ရင္ခြင္တယ္လုိ႔၊ ကစားလွ်င္ ယားရင္ ရုိတ္လိမ့္မယ္၊ တအား ပင္ ထားတင္ပုိက္ပါလိမ့္၊ ပါးျပင္မွာ သြားၾကင္လိုက္ ေအာင္ (ကြယ္ ..) ဘုန္း ကုိက္ခ်င္ေသး။

No comments:

Post a Comment